دولت السالوادور در روز خونین بازار ارز دیجیتال مجدداً مقدار زیادی بیت کوین خرید!

دولت السالوادور در روز خونین بازار ارز دیجیتال مجدداً مقدار زیادی بیت کوین خرید!

دولت السالوادور در روز خونین بازار ارز دیجیتال مجدداً مقدار زیادی بیت کوین خرید!

دولت السالوادور، اولین کشوری که بیت کوین را به عنوان ارز قانونی پذیرفت، در روزی که این ارز در پایین‌ترین قیمت شش ماه گذشته خود قرار داشت، مقدار زیادی بیت کوین خرید!

در حالی که این روزها بازار ارزهای دیجیتال در قرمزی مطلق به سر می‌برد و اصطلاحاً روزهای خونینی را پشت سر می‌گذارد، دولت السالوادور در روز جمعه 21 ژانویه، 410 بیت کوین (BTC)، معادل پانزده میلیون دلار، خریداری کرد. این کشور اکنون بیش از هزار و پانصد بیت کوین در اختیار دارد و همچنان به افزایش تعداد بیت کوین‌های خود ادامه می‌دهد. همانطور که اشاره کردیم، دولت السالوادور اولین کشور در جهان است که بیت کوین را در کنار دلار آمریکا به عنوان ارز قانونی پذیرفت.

این مقدار خرید توسط دولت السالوادور دقیقاً در زمانی انجام شد که قیمت بیت کوین برای اولین بار از آگوست سال 2021 به زیر سی و هفت هزار دلار سقوط کرد؛ بنابراین، با سقوط بازار، این کشور به انباشت بیت کوین خود ادامه می‌دهد.

نجیب بقیله، رئیس جمهور منتخب دولت السالوادور، با انتشار یک توییت در صفحه رسمی توییتر خود این خبر را منتشر کرده بود. توییت منتشر شده توسط وی را در زیر مشاهده می‌فرمایید:

بقیله در این توییت عنوان کرد که دولت السالوادور تنها با مبلغ پانزده میلیون دلار 410 بیت کوین دیگر خریداری کرده و بعضی‌ها واقعاً در حال ارزان فروختن هستند!

براساس داده‌هایی که توسط وب سایت کوین گکو منتشر شده است، قیمت بیت کوین در هفت روز گذشته بیست درصد کاهش یافته است. این بدان معناست که این ارز دیجیتال هم اکنون در محدوده نزدیک به سی و پنج هزار دلار معامله می‌شود و ارزش بازار آن 670 میلیارد دلار است.

سایر ارزهای دیجیتال نیز روندی مشابه با بیت کوین را دنبال می‌کنند، از جمله اتریوم (ETH)، بایننس کوین (BNB)، کاردانو (ADA)، سولانا (SOL)، لونا (TERRA)، پولکادوت (DOT) و دوج کوین (DOGE).

دولت السالوادور

در میان ده ارز دیجیتال برتر، پولکادوت زیانده‌ترین ارز دیجیتال بوده که تنها در هفت روز گذشته قیمتش بیش از سی و شش درصد سقوط کرده است؛ پس از آن سولانا است که در مدت مشابه افت سی درصدی داشته و به دنبال آن لونا قرار دارد که بیش از بیست و نه درصد کاهش ارزش داشته‌اند.

طی هفت روز گذشته در بین صد ارز دیجیتال برتر، هیچ ارزی وجود نداشته است که با سود همراه بوده باشد و تنها این کوین‌های پایدار، مانند تتر (Tether)، بوده‌اند که توانستند در روزهای اخیر ارزش خود را حفظ کنند. این نشان می‌دهد که سرمایه گذاران در حال فروش کوین‌های خود هستند و به سمت کوین‌های پایدار می‌روند. زیان‌آورترین ارز دیجیتال طی هفته گذشته در بین صد ارز دیجیتال برتر، به ترتیب واندرلند (TIME) با افت 60 درصدی، لوپرینگ (LRC) با افت 49 و پاکت نتورک (POKT) با افت 48 درصدی بوده‌اند.

بیت کوین در مقایسه با آلت کوین‌ها عملکرد نسبتاً خوبی داشته است. به نظر می‌رسد که برخی از سرمایه گذاران نیز از آلت کوین‌ها به سمت بیت کوین در حال حرکت هستند. این چیزی است که ما در طول این چند سال شاهد آن بوده‌ایم. هنگامی که بیت کوین قیمتش افزایش می‌یابد، آلت کوین‌ها معمولاً این روند را دنبال می‌کنند و حتی با افزایش قیمت بیشتری همراه می‌شوند، در همین حین، هنگامی که بیت کوین قیمتش کاهش می‌یابد، آلت کوین‌ها معمولاً با کاهش ارزش بیشتری همراه می‌شوند.

منبعUseTheBitcoin

Comments

No comments yet. Why don’t you start the discussion?

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *