پلتفرم و ارز دیجیتال Stride چیست؟ آشنایی با توکن STRD

پلتفرم و ارز دیجیتال Stride چیست؟ آشنایی با توکن STRD

زمان مطالعه: 7 دقیقه

استراید (Stride) یک پلتفرم لیکویید استیکینگ (Liquid Staking) است که کاربران را قادر می‌سازد تا در ازای استیک کردن توکن‌های خود، سود کسب کنند. این پلتفرم همچنین قصد دارد در آینده، خدمات مالی غیرمتمرکز مانند وام‌دهی و استقراض را به کاربران خود ارائه کند. استراید همچنین به کاربرانی که دیگران را برای پیوستن به این پلتفرم معرفی می‌کنند، جوایزی اعطا می‌کند. اگر شما هم می‌خواهید از مزایای ارز دیجیتال Stride و توکن STRD آن برخوردار شوید، این مقاله را از دست ندهید.

ارز دیجیتال Stride چیست؟

استراید یک پلتفرمِ «لیکویید استیکینگ» در اکوسیستم کازماس (Cosmos) است. به لطف استراید، کاربران می‌توانند در اکوسیستم Cosmos Inter-Blockchain Communication (IBC) سود استیکینگ کسب کنند.

هنگامی که یک کاربر سپرده (استیک) خود را نقد (لیکویید) می‌کند، بلافاصله تمام توکن‌های استیک‌شده او آزاد شده و به کیف پول او منتقل می‌شود. دارندگان توکن که دارایی‌های خود را استیک کرده‌اند، در لحظه پاداش خود را دریافت می‌کنند. این توکن‌های استیک‌شده را می‌توان آزادانه معامله کرد و در هر لحظه، می‌توان آنها را به توکن‌های بومی تبدیل کرد. Stride این توکن‌ها را بدون نیاز به مجوز به زنجیره میزبان انتقال می‌دهد و سبب سهولت کار کاربران می‌شود. کاربران همچنان به کمک استیکینگ سود کسب می‌کنند و می‌توانند از طریق وام دادن، LPing و سایر فعالیت‌ها درآمد کسب کنند.

ارز دیجیتال استراید دائماً گزینه بازخرید (تبدیل توکن) را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. همچنین توکن‌های بومی پس از دوره آزادسازی سپرده (unbonding) به طور خودکار به کیف پول کاربران اضافه می‌شوند.

ارز دیجیتال Stride

رویه ورود به زنجیره‌های جدید ساده است. هر کسی می‌تواند از طریق رأی‌دهی پیشنهاد ورود به یک زنجیره جدید را بدهد و اگر این پیشنهاد تأیید شود، زنجیره جدید فوراً عملیاتی می‌شود. استراید قصد دارد به ‌سرعت حوزه نفوذ خود را در اکوسیستم کازماس افزایش دهد.

توکن STRD چیست؟

توکن STRD توکن بومی و حاکمیتی پلتفرم استراید است. این توکن به هولدرها اجازه می‌دهد که به موضوعات مختلف، از جمله تخصیص توکن‌های استیک‌شده به هر اعتبارسنج، اضافه شدن اعتبارسنج‌های جدید به شبکه و سایر تغییرات و پیشرفت‌های پروتکل، رأی دهند. همچنین می‌توان رمزارز Stride را برای محافظت از Appchain Stride استیک کرد.

  • قیمت معاملات فعلی: 1.286 دلار
  • ارزش بازار: 128.59 میلیون دلار
  • سقف عرضه: 100.00 میلیون توکن

تاریخچه ارز دیجیتال Stride

ارز دیجیتال STRD ‌اولین بار در سال 2022 راه‌اندازی شد. از آن جهت که استراید اولین پلتفرم لیکویید استیکینگ با ویژگی‌های کامل در اکوسیستم Cosmos است، کاربران می‌توانند علاوه بر سود دیفای در سراسر اکوسیستم ارتباطات بین بلاکچینی (IBC) سود استیکینگ کسب کنند.

ارز دیجیتال Stride

رمزارز استراید به دست گروهی از توسعه‌دهندگان باتجربه و تجّاری که مشتاق چشم‌انداز آینده سیستم‌های مالی غیرمتمرکز بودند، توسعه داده شد.

ارز دیجیتال Stride چگونه کار می‌کند؟

در مرحله اول شما توکن‌های خود را روی بلاکچین Stride استیک می‌کنید. برای این کار می‌توانید از هر زنجیره Cosmos استفاده کنید.

مینت (Mint)

در مرحله بعد، پس از شروع استیکینگ، توکن‌های stTokens را دریافت می‌کنید. می‌توانید stToken ها را با توکن‌های دیگر معامله کنید یا به سادگی توکن‌های استیک‌شده قبلی خود را همراه با جوایز استیکینگ دریافت کنید.

همچنین ببینید: استیکینگ (Staking) ارزهای دیجیتال چیست؟ مزایا و معایب استیکینگ

دیفای

با دارایی‌های استیک‌شده خود، می‌توانید پاداش‌هایی را که از استراید دریافت می‌کنید نیز چند برابر کنید. می‌توانید همچنان سود استیکینگ به دست آورید یا از وام دادن، LPing و سایر فعالیت‌ها درآمد بیشتری کسب کنید. ضمناً شما می‌توانید تحمل ریسک خود را در سیستم دیفای Cosmos تنظیم کنید.

ویژگی‌های ارز دیجیتال Stride

پلتفرم استراید دارای ویژگی‌ها و مزایای متعددی است که می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

طراحی مینیمالیستی

استراید سرویس انحصاری لیکویید استیکینگ شبکه کازماس با طراحی متمرکز بر مینیمالیسم است. به جز Stride، تمام پروتکل‌های دیگر لیکویید استیکینگ قصد دارند بلاکچین خود را به زودی در دسترس سایر برنامه‌ها قرار دهند. یک عملکرد واحد تمام چیزی است که بلاکچین استراید قادر به انجام آن است؛ دقیقاً مانند بیت کوین و Cosmos Hub. همچنین هر چه یک بلاک چین ساده‌تر باشد، آسیب‌پذیری آن در برابر حمله کمتر است.

توکن STRD

استراید صرافی غیرمتمرکز (DEX)، بازار پولی یا کارکردی غیر از لیکویید استیکینگ نخواهد داشت. با توجه به موضع بی‌طرف استراید، این شرکت نسبت به رقبای خود در موقعیت بهتری برای ایجاد مشارکت با سایر بلاکچین‌ها و پروتکل‌ها قرار دارد.

امنیت

امنیت جنبه دیگری است که استراید را از رقبای خود متمایز می‌کند. استراید سه ممیزی و حسابرسی مستمر را پشت سر گذاشته است. علاوه بر این، دارای تدابیر امنیتی محدودکننده نرخ است و به زودی یک جایزه بزرگ کشف باگ (bug bounty) را اجرا خواهد کرد.

همچنین ببینید: نکات مهم برای انتخاب استخر استیکینگ (Staking Pool)

حاکمیت

توکن STRD به دلیل اقتدار خود در امر حاکمیت ارزشمند است؛ زیرا دارندگان STRD ملزم به اتخاذ بسیاری از تصمیمات حاکمیتی هستند. دارندگان توکن STRD این قدرت را دارند که درباره موارد زیر تصمیم بگیرند:

  • کدام اعتبارسنج‌‌ها باید برای استیک کردن توکن‌ها استفاده شوند؛
  • چگونه اعتبارسنج‌های مذکور را وزن‌دهی کنیم؛
  • مشوق‌ها چگونه باید توزیع شوند؛
  • چگونه سرمایه‌های استخر کامیونیتی باید هزینه شود؛
  • چه ویژگی‌های اضافی باید به پروتکل ایجاد شود
  • و غیره.

هم‌زمان که استراید به یک جزء مهم در اکوسسیستم دیفای کازماس تبدیل می‌شود، ارزش قدرت حاکمیت پروتکل نیز افزایش می‌یابد.

چه چیزی استراید را منحصربه‌فرد می‌کند؟

استراید راهی را برای کسب درآمد قابل توجه و پایدار از همان روز اول مشارکت معرفی می‌کند. اینکه «لیکویید استیکینگ» در سایر اکوسیستم‌های کریپتو بسیار رایج شده است، ثابت می‌کند که استراید محصولی است که کاربران علاقه‌مند به خرید آن هستند. این راه‌حل همچنین پتانسیل کسب درآمد آسانی دارد. تنها چیزی که مورد نیاز است، کسر کارمزد از پاداش‌های استیکینگ است که توسط توکن‌های لیکویید استیکینگ ایجاد می‌شود.

توکن STRD

بنابراین، برخلاف اکثر پروژه‌های ارزهای دیجیتال که به زمانی طولانی نیاز دارند تا تعیین کنند که آیا محصولشان مناسب بازار است یا نه، استراید فرصت نسبتاً کوتاهی دارد.

همچنین ببینید: قیمت لحظه ای توکن های استیکینگ (لیست کامل)

مردم مایل به استفاده از قابلیت لیکویید استیکینگ استراید هستند و آماده‌اند کمی هزینه برای آن بپردازند. بنابراین، پس از موج اولیه مشوق‌‌ها و پاداش‌ها، شرکت می‌تواند به کار خود ادامه دهد.

چگونه ارز دیجیتال STRD بخریم؟

کوینکس (CoinEx) یک صرافی جهانی ارز دیجیتال است که بیش از 5 میلیون کاربر در سراسر جهان دارد که به آن اعتماد دارند. با پشتیبانی از بیش از 700 توکن، از جمله توکن STRD، کاربران اکنون می‌توانند به راحتی اقدام به خرید و فروش این رمزارز کنند. برای خرید رمزارز STRD در صرافی کوینکس، مراحل زیر را دنبال کنید. اگر از قبل در کوینکس حساب دارید، نحوه خرید و فروش STRD به این صورت است:

  • برای دسترسی به حساب CoinEx خود، به وب سایت کوینکس مراجعه کنید یا برنامه را اجرا و ایمیل و رمز عبور خود را وارد کنید.
  • برای خرید توکن STRD حساب خود را شارژ کنید. می‌توانید وجوه را از طریق کارت اعتباری و غیره واریز کنید.
  • هنگامی که حساب خود را شارژ کردید، می‌توانید توکن STRD را با رفتن به صفحه ترید STRD و انتخاب جفت ارز “STRD/USDT”، خریداری کنید.
  • شما می‌توانید توکن‌های USDT ،BTC ،ETH ،CET و غیره را با ارز دیجیتال STRD مبادله کنید. سفارش خود و تعداد توکن مورد نظر خود را برای خرید وارد کنید.

توکن STRD

توجه داشته باشید که امکان احراز هویت برای کاربران ایرانی در این صرافی وجود ندارد، بنابراین قبل از استفاده از این صرافی نکات مربوط به فعالیت کاربران ایرانی و سایر نکات امنیتی مرتبط را مد نظر داشته باشید.

خلاصه مطلب

ارز دیجیتال Stride یک روش جدید برای استیک کردن توکن‌های مختلف در بلاک چین کازماس (Cosmos) است که به کاربران هم پاداش و هم نقدینگی ارائه می‌دهد. با استفاده از توکن STRD، کاربران می‌توانند در حاکمیت و تصمیم‌گیری پلتفرم Stride مشارکت کنند و همچنین از مشوق‌ها بهره‌مند شوند. به عنوان سخن پایانی، باید گفت که استراید یک پلتفرم تعیین‌کننده هم برای کامیونیتی کازماس و هم فضای لیکویید استیکینگ است. توجه داشته باشید که مثل همیشه قبل از تصمیم‌گیری برای ورود و سرمایه‌گذاری در یک پروژه، حتماً تحقیق و بررسی‌های لازم را انجام دهید.

نوشته پلتفرم و ارز دیجیتال Stride چیست؟ آشنایی با توکن STRD اولین بار در رمز ارز نیوز. پدیدار شد.

Comments

No comments yet. Why don’t you start the discussion?

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *