ربات هوش مصنوعی ایلان ماسک چگونه می‌تواند به کاربران رمزارز کمک کند؟

ربات هوش مصنوعی ایلان ماسک چگونه می‌تواند به کاربران رمزارز کمک کند؟

زمان مطالعه: 2 دقیقه

تحلیلگر حوزه دیفای با نام مستعار DeFiIgnas اخیراً به‌روزرسانی دقیقی در مورد هوش مصنوعی گروک (Grok) متعلق به ایلان ماسک ارائه کرده و به توانایی‌های آن برای کمک به تحقیقات رمزارزها اذعان می‌کند. این ابزار مجهز به هوش مصنوعی در یافتن ایردراپ‌های جدید، توضیح عملکردهای پیچیده پروتکل و حتی ساختن پست‌های خنده‌دار در رسانه‌های اجتماعی بر اساس پست‌های کاربران، مهارت نشان داده است.
این تحلیلگر نتایج آزمایش‌ها با گروک را به اشتراک گذاشت و موفقیت‌ها و کاستی‌های آن را نشان داد. گروک با موفقیت نقاط عطف اصلی نقشه راه استیبل کوین فرکس (FRAX) را ترسیم کرد و پتانسیل خود را برای ارائه بینشی جامع در مورد پروژه‌های خاص به نمایش گذاشت.
علاوه بر این، گروک جنبه خلاقانه خود را با تولید یک اسکریپت استندآپ در رسانه‌های اجتماعی به نمایش گذاشت. این امر تطبیق‌پذیری هوش مصنوعی گروک را در تفسیر و تحلیل انواع مختلف اطلاعات در فضای رمزارزی نشان می‌دهد.
طبق گزارش‌ها، هوش مصنوعی گروک همچنین وارد حوزه پیش‌بینی قیمت شده و فعالیت اخیر قیمت بیت‌کوین را تجزیه و تحلیل کرده است. این ربات، بازگشت احتمالی بیت کوین به بالاترین حد خود در سال ۲۰۲۴ را پیش‌بینی می‌کند.

با وجود این نقاط قوت، هوش مصنوعی گروک بدون محدودیت هم نیست. DeFiIgnas نارضایتی خود را از ناتوانی این ابزار در شناسایی توکن‌های پرطرفدار ابراز کرد و به مسائل مربوط به اطلاعات نامربوط و فهرست‌های نادرست اشاره کرد. این تحلیلگر همچنین به اشتباهاتی در شناسایی ایردراپ‌های بالقوه کریپتو توسط گروک پی برد؛ از جمله: کمپین‌های صرافی‌های متمرکز که با ایردراپ‌های قبلی مقایسه نمی‌شوند. مثلاً گروک ایردراپ‌های آربیتروم (ARB) و اپتیمیسم (OP) را به عنوان توزیع‌های «بالقوه» فهرست کرد؛ در حالی که هر دو قبلاً انجام شده بودند. این اطلاعات نادرست بر چالش‌ها و نقص‌های موجود در ابزارهای تحقیقاتی رمزارزی مبتنی بر هوش مصنوعی تأکید می‌کند.
شایان ذکر است که چارلز هاسکینسون، بنیانگذار کاردانو، با پیش‌بینی موج‌هایی از انتقادات و جنجال‌ها، چالش‌های بالقوه هوش مصنوعی گروک را مورد توجه قرار داد. هاسکینسون انتظار دارد که مسائلی مانند تهدیدهای دموکراسی، اطلاعات نادرست احتمالی و حتی درخواست برای ممنوعیت مدل خلاقانه هوش مصنوعی، بررسی شود.
بنابراین، همان‌طور که هوش مصنوعی ایلان ماسک به تکامل خود ادامه می‌دهد، جامعه رمزارزها باید با توجه به پیامدهای آن بر انتشار اطلاعات، دموکراسی و گفتمان عمومی، هوشیار باقی بماند.

در صفحه قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال می‌توانید قیمت همه توکن‌ها و رمزارزها را به صورت زنده و لحظه‌ای مشاهده کنید.

نوشته ربات هوش مصنوعی ایلان ماسک چگونه می‌تواند به کاربران رمزارز کمک کند؟ اولین بار در رمز ارز نیوز. پدیدار شد.

Comments

No comments yet. Why don’t you start the discussion?

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *